مد و فشن

رنگ سال 2021 و دلیل انتخاب آن چیست؟

واله

رنگ سال 2021 و دلیل انتخاب آن چیست؟

رنگ سال 2021 توسط موسسهٔ پنتون انتخاب شد: رنگ زرد و خاکستری. اگر می‌خواهید در مورد آن و نحوه ست کردن لباس با این رنگ‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه با مجله واله همراه باشید.

موسسهٔ پانتون یا پنتون یک شرکت آمریکایی فعال در صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد، دکوراسیون و … است که از سال ۲۰۰۰ به‌طور غیررسمی رنگ سال را مشخص می‌کند. این موسسه معمولا رنگ سال جدید را در پاییز (اواخر سال میلادی) اعلام می‌کند. اما امسال به جای انتخاب یکی، دو رنگ را انتخاب کرده است. زرد با نام Illuminating و خاکستری با نام Ultimate Gray. بیایید کمی بیشتر در مورد رنگ‌های سال 2021 و نحوهٔ ترکیب آنها برای داشتن ظاهری جذاب و شیک صحبت کنیم.

رنگ سال 2021 در دنیای مد و فشن

 

سالی که پشت سر گذاشتیم، برای تمام مردم دنیا با سختی‌های زیادی همراه بوده موسسه پنتون نیز تصمیم جالبی گرفته و به جای انتخاب یک رنگ، ترکیبی از دو رنگ را برای سال جدید انتخاب کرده است. بنا بر گفته این موسسه، این دو کاملا مستقل و متفاوت از هم هستند، اما در کنار یکدیگر ترکیب جذابی ایجاد می‌کنند.

 

دلیل انتخاب رنگ‌های زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021 چیست؟

 

 زرد Illuminating یک رنگ شاد، روشن، درخشان و پرشور است و جزو رنگ‌های گرم به‌شمار می‌رود. زرد رنگ خورشید و نماد شادی است. خاکستری Ultimate نیز  خنثی و لطیف است که مفهوم استحکام و قابل اعتماد بودن را به ما یادآور می‌شود. و هیچ‌گاه با گذر زمان از بین نمی‌رود؛ این رنگ همچنین نشان‌دهندهٔ پایه‌ای محکم برای آینده و مترادف دوام و پایداری و بهبود از هرگونه بیماری جسمی و روحی است. همان‌طور که می‌بینید، برای انتخاب آنها از مباحث روان‌شناختی کمک گرفته شده است.

«لوری پرسمن»، معاون رییس کمپانی پنتون، معتقد است:

این دو رنگ ترکیبی است که بیانگر بهبود اوضاع، خوش‌بینی، امید و مثبت‌اندیشی است. که به هنگام از نو آراستن، احیا کردن، از نو تصور کردن و از نو ساختن و اختراع کردن به آن نیاز داریم. هدف ما این است که مردم را درگیر گفتگویی پیرامون رنگ کنیم.

 

 

 

قدرت، مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی کلمات کلیدی است که پشت این ترکیب پنهان شده و می‌خواهد برای مردم دنیا امید تازه، نوید نیرو و انرژی تازه و تابیدن آفتاب گرم را به ارمغان آورد.  در صنعت مد و فشن، ترکیب زرد و خاکستری بیانگر استایلی مدرن و بسیار شیک است.

 

چگونه با رنگ زرد و خاکستری استایل شیکی داشته باشیم؟

همان‌طور که از عکس‌های لباس‌ها می‌توان دید، ترکیب زرد و خاکستری بسیار زیبا و جذاب است. به‌خصوص با رنگ‌های متضاد و کاملا منطبقی که موسسهٔ پنتون مشخص کرده است.

 

 زرد Illuminating روشن، پرشور و سرزنده است. و نه تنها در ترکیب با خاکستری، بلکه در کنار رنگ‌هایی مثل سیاه، آبی و تمام رنگ‌های تیره‌ای که در ترکیب با این رنگ کم‌رنگ‌تر دیده می‌شوند، فوق‌العاده است. از طرف دیگر، رنگ زرد را با تناژهایی که بسیار کم‌رنگ و روشن هستند، نباید ترکیب کرد. به استثنای بژ روشن (شبیه پوست انسان سفیدپوست). مثلا می‌توانید پیراهن زرد را با کفش‌های بی‌رنگ (که رنگ پوست پا معلوم باشد) را بپوشید. که استایلی شیک و مجلسی است. همچنین به یاد داشته باشید که زرد را نمی‌توان با رنگ‌هایی که تضاد یا کنتراست شدیدی با آن دارند. مثل رنگهای روشنی ازجمله سرخ‌آبی، قرمز آتشین، سبز لیمویی و نارنجی ست کرد.

از سوی دیگر، خاکستری دقیقا به دلیل ماهیت «پایدار» آن، همان‌طور که پنتون آن را تعریف می‌کند. در کنار طیف گسترده‌ای از رنگها مثل سیاه، سفید، سرمه‌ای تیره و در نتیجه جین تیره ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد. در کنار رنگهای پاستیلی مثل صورتی، فیروزه‌ای و سبز نعنایی هم می‌توان از خاکستری استفاده کرد.

 

ست کردن کفش  با استفاده از رنگ خاکستری و زرد

 

 

چه رنگهایی را می‌توان با کفش زرد روشنی مثل Illuminating ست کرد؟ این رنگ با رنگهایی مثل آبی تیره ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، به‌خصوص اگر لباس‌های ساده انتخاب کنیم و کفش تکرنگ بوده و با رنگ لباس کنتراست داشته باشد.

از رنگهای دیگری که در کنار زرد بسیار زیبا دیده می‌شوند، می‌توان به رنگ شتری و سایه‌های روشن قهوه‌ای اشاره کرد. مثلا می‌توانید کت شتری را با کفش (بدون بند) زرد و شلوار جین روشن ست کنید. همچنین می‌توان کفش زرد را با لباس‌های بژ بپوشیم تا استایل شادتر و روشن‌تری داشته باشیم.

همان‌طور که می‌توان به راحتی تصور کرد، کفش خاکستری با لباس‌های سفید، سیاه و آبی تیره فوق‌العاده دیده می‌شود. حتی می‌توان آن را با رنگ شرابی و بنفش تیره هم ست کرد.

 

ست کردن کیف به رنگ سال 2021

در محصولات جدید عرضه‌شده برندهای مشهور، کیف‌های زیادی به رنگ زرد و خاکستری وجود ندارد. کیف‌های خاکستری رنگی که در زندگی روزمره و برای رفتن به سر کار استفاده می‌کنیم. در ترکیب با کت، پالتو یا مانتوی مشکی زیبا دیده می‌شود. علاوه بر این می‌توان چنین کیفی را با بارانی نظامی یا ژاکت‌های بهاره زرد Illuminating هم ست کرد.

از سوی دیگر، داستان کیف‌های زرد فرق دارد. شما می‌توانید کیف زرد را با ست لباس سفید یا لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم ست کنید. اگر جسارتش را دارید، کیف زرد را در کنار رنگ‌های پاستیلی با شلوار جین روشن بپوشید تا ببینید چه استایل شاد و سرزنده‌ای خواهید داشت!

 

چگونه لباس‌های زرد و خاکستری را ست کنیم؟

همان‌طور که تاکنون هم مشاهده کرده‌اید. ست کردن لباس‌هایی با ترکیب زرد و خاکستری و همچنین استفاده از این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های متضادشان آسان و روش‌های آن زیاد و متنوع است. سفید و زرد یک استایل تابستانی شیک است و حتما در سفرهای تابستانی چنین ست خوش‌رنگ و شادی به کارتان می‌آید.

برای بازی کردن با رنگ‌های که زیاد جلب توجه نمی‌کنند، سیاه ترکیب مناسبی با زرد است. سیاه و خاکستری نیز می‌تواند به لباس شما شخصیت ببخشد. علاوه بر این، استفاده از طیف‌های متنوع از رنگ زرد یا خاکستری به خودی خود استایلی ایده آل است.

 

 

زیورآلات، عینک آفتابی و اکسسوری زرد و خاکستری

می‌توانید با استفاده از اکسسوری زرد و خاکستری استایل خود را تکمیل کرده و در جمع بدرخشید. در سال جدید می‌توانید از ترکیب رنگ زرد و خاکستری استفاده کرده و اکسسوری به این رنگ‌ها تهیه کنید. مثلا با پیراهن زرد می‌توانید گردنبندی با آویزهای خاکستری ببندید. یا با پیراهن یا دامن خاکستری گوشواره‌های زرد به گوش‌تان کنید.

کمربند و عینک آفتابی زرد حتی به یک استایل ساده مثل شلوار جین روشن، نشاط و سر زندگی می‌بخشد. ترکیب این‌ها با رنگ سفید و رنگ‌های پاستیلی هم بسیار جوان‌پسند است.

 

 

آیا رنگ‌های انتخاب‌شده توسط موسسه پنتون برای سال 2021  مورد پسند شماست؟ دوست دارید استایل‌های شیکی به رنگ زرد و خاکستری داشته باشید؟ برای خریدهای محصولاتی به رنگ سال 2021می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی واله، در کمترین زمان ممکن کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و دم در منزل تحویل بگیرید. همین‌قدر ساده!

کیف واله         شال و روسری واله          مانتو      ست واله

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید